Hysteria

Nimenomaan ja koomista on se että tiedostan sen kyllä itsekkin mut en näiltä raskauden pehmittämiltä aivoilta pysty asialle mitään tekeen. Eli mulla aina raskauden aikana herää yhdenlainen bakteeri kammo.

Tällä kertaa oon vienyt tän aikalailla niin tappiin kun voin. Jos epäilen että ruoka on jotenkin "saastunut" lentää se roskiin. Pesen käsiä koko ajan ja pöytätasoja. Pelkään listeriaa ja toksoplasmaa ihan järkyttävästi.

En syö ruokaa mitä en ole itse valmistanut tai valvonut valmistusta. Ainoana poikkeuksena valmistustapa on sellainen että se on väkisinkin käynyt yli 75 asteen.

En ole syönyt leikkeleitä yms kaupan valmisruokia koska ne ovat nykyään myös riski tuotteita tietyissä ehdoissa. Oon kuitenkin kokenut helpommaksi olla syömättä. Kasvikset pesen, pesen ja pesen sen jälkeen kuorin tai ei kuorittavat saatan vielä huljauttaa kiehuvan veden kanssa. Hullua no on mut jos en tee tätä ahdistaa sitten ihan valtavasti.

Suurin ahdistus nyt viime aikoina on ollut lihan kypsennys pannulla sillä esim kana suikale ei edes 10 min paistolla nouse yli 65 asteen. Oonkin omani vielä käyttänyt uunissa tai keittänyt jotta varmasti saa lämmön sinne 75. 

Mulla on mittausta varten elektroninen paistomittari. Erittäin kätevä, ei tarvitse arpoa. En käytännössä syö mitään mitä en oo mitannut. 

Maitotuotteet vain valion. Juustoista vain kovia juustoja. Muut menee jos käyvät uunin kautta ja yli 75 asteen.

Tää mun tarkkuus aiheuttaa tuskaa jonille joka ei oo niin tarkka mistään. Joudun välillä tai tarkemmin joka päivä muistuttaan siitä että ei saastuta mun voi rasiaa tai muistaa laittaa pesuun kaikki raakaan lihaan koskeneet ja pesee kätensä. 

Ohan tää itellekki työlästä mut parempi vaihtoehto kuin se pelko jos syö jotain ei sallittua. Mä haluan tehdä kaikkeni jotta mahanasukille ei tapahdu mitään mun toiminnan takia. 

Nukun vasemmalle kyljellä koska se on tutkitusti parempi yms. Varmistan kaikkien hiven, vitamiinien saamisen. Syön rautaa, kalsiumia, raskausajan vitamiinit ja omega3. En käytä ylimääräisiä kemikaaleja hiuslakka, dödö, hiusvärit muun muassa.

Hysteriaa joo mut tää nyt on mun tapa. En siis suosittele tällästä lähestymistapaa kellekään on nimittäin jossain määrin stressaavaa,mut kuitenkin vähemmän kuin se ns normaali eläminen mulle. Näin kolmatta kertaa jo tää menee jo aika automaatiolla. Toki etuna tässä on se että teen kaiken ruuan itse ja leivon enemmän kuin ei raskaana.

Kohta tää tästä kuitenkin normalisoituu ja omalla tavallaan odotan sitä et saa syödä ilman pelkoa. Vaikkakin dietille kesäksi menenkin...


Riisisuklaata

Kommentit

Suositut tekstit