As
Kun oon tosta yksinäisyydestä nyt viime aikoina kirjoitellut aattelin vielä lisätä että selvästikin kevään myötä se on ollut keskusteluaiheena yhä useammin Asperger ryhmässäkin. Joten en ole ainoa joka tätä kokee.
Siinä lukiessa sai huomata paljon samoja juttuja mitä itekkin koen ja mitä se yksinäisyys on. Eli vaikka oonkin outolintu nentien maailmassa ns omieni joukossa nää on hyvinkin normaaleja juttuja.
Osaa se yksinäisyys ei haittaa toisia joo. Itteä ei luultavasti muuten edes haittaisi mut raskaus ja tunteet.
Harvemmin oon kokenut vertaistukea hyödyllisenä mut toisaalta oli helpotus että tää yksinäisyys juttu on hyvinkin yleinen ongelma.
Olenko koskaan tavannut livenä toista Asperger ihmistä. En ainakaan tietääkseni. Toisaalta osaa meistä on hyvin vaikea erottaa normi ihmisistä koska kaikilla ei vaikuta toimintaan, eleisiin yms juurikaan. Itellä näkyy lähinnä siinä että en katso tuntemattomia silmiin ja en ehkä ole niin empaattinen.
Ois sinänsä mielenkiintoinen joskus keskustella toisen As ihmisen kanssa.
Kommentit
Lähetä kommentti