📷
Nyt tällänen pikku juttu. Tai tääkin menee kategoriaan kukin tekee miten parhaaksi näkee. Nyky somessa kuvat ja niiden käsittely. Snäppi tunnostaa olevan hyvin suosittu, ite en kys palvelua käytä kuin ehkä 3 kertaa vuodessa. Sieltä löytyy vaikka mitä filtteriä ja ihan suorastaan huvittaa kun Ig:n puolella on ihmisiä joiden feedi on täynnä vain näiden läpi otettuja.
En tiedä onko nää ihmiset siinä käsityksessä että sitä filtterin käyttöä ei huomaisi vai mikä on syy. Mä ite arvostan sitä että ollaan luonnollisia. Joskus kauan sitten meikillä pyrin piilottaan itseäni, en koskaan kuitenkaan silloinkaan näihin filtteri hommiin oo lähtenyt. Mä haluan että jos mut livenä sattuu näkeen ei tuu toisella sellaista et mitähän ihmettä ettei kyseessä voi olla sama ihminen.
Kyllä kuitenkin kuvakulmalla on iso merkitys ja valolla. Asusteilla saa myös lisää ytyä ja sanomaa kuvaan. Henkilökohtaisesti tykkään luonnonvaloa käyttää kuvaus hommissa ja nykyään väreillä leikkiä. Jos kaikki on mustaa on se aika synkeää.
Laadukas kamera näyttelee isoa osaa myös. Mä oon viimeiset 5 vuotta aina ostanut näitä huippu kamera ominaisuuksilla olevia puhelimia. Nykyinen on kyllä jo vanha ja oon kaavaillut vaihtoa seuraavaan malliin. Eli huawei p30 pro isoimmalla muistilla mikä oli saatavilla. Tää on ollu kyllä hyvä. Kuitenkin pari vuotta kohta ollut mikä on se maksimi itellä per laite. Seuraava on myös huawei. Luultavasti p40 pro ellei heillä oo nyt ihan lähiaikoina tulossa uutta. Ite asiassa Joni siunas tän puhelimen vaihdon. Oli hieman käärmeissään kun vuoden välein 1000e puhelimen huvikseni ostin joten siksi tää nyt on ollu se pari vuotta.
Tää menee luultavasti Aadalle tai jonille jatko käyttöön kun kuitenkin pelittää ihan täysillä eikä käytönjälkeä juuri ole.
Tottahan se on et jos kameran ominaisuudet on mallia peruna ei sillä vain saa siistejä kuvia.
Mut näin loppuun pari vinkkiä millä kuvista saa siistimpiä.
1. Valo
2. Etsi hyvä kuvakulma, pyri kuitenkin vaihteleen ettei kaikki ole aina niin yksitoikkoista
3. Siisti ympäristö, tää on oikeasti tärkee. Oli naama miten mintissä tahansa on semi koomista jos taustalla on roskat levällään yms
4. Tutki sun kameran ominaisuuksia jos ei ole kokeile ihan yksinkertaisia kuvan käsittely kikkoja, valon säätö, värien säätö yms. Näitä hyödyntäen ei filtteriä edes tarvitse.
5. Monipuolisuus, värejä, asusteita näillä teet kuvasta mielenkiintoisemman.
6. Käytä filttereitä järkevästi.

Kommentit
Lähetä kommentti