📷
Tässä herännyt miete siitä että olisi mielenkiintoista saada kuvattua toukan sektio. Toki tää voi olla haasteellista jos menee nukutuksessa kun silloin jonikaan ei saa olla salissa läsnä. Mut jos nyt oikein positiivisesti koitetaan kuvitella kaiken menevän eli saadaan puutumaan selkäytimen kautta ja voidaan suorittaa ilman tainnutusta.
Hirveästi en enää muista Aadan sektiosta kun siitä jo yli 6 vuotta aikaa on. Kuitenkin leikkaus oli ihan ok kokemus silloin. Muutenkin toi nukutus on hiukan v mäinen kun vauva saa siinä myös osansa ja sen takia veeakin alkuun hengitti miten sattuu. Joutui oleen lisähapella.
Näin jälkikäteen mietityttää voiko mahdollisesti puutumisen estona ollut välilevy puutos 4 ja 5 välin nikamissa. Toki en oo ihan varma mihin väliin se työnnetään ja aijon tätä tiedustella seuraavalla sype käynnillä mis tätä leikkausta tullaan suunnittelemaan.
Tuo sektion kuvaaminen ois itelle aika tärkeä juttu. Varsinkin kun tällä kertaa se tulee olemaan se viimeinen. Pitää tiedustella mitkä on kuvaamisen ehdot yms saako sitä ylipäänsä edes tehdä. Luultavasti se pitää kuvata erikseen kameralla mikä ei nyt ole ongelma kun tuo järkkäri löytyy edelleen.
Synnytys on vähän eri juttu kuvaamisen suhteen kuin sektio kun siellä on huomattavasti vähemmän porukkaa hääräämässä. Ei tarvitse miettiä steriiliä ympäristöä yms. Se on myös varmaa että sektiota saa kuvata vain sermin takaa eli ei avonaista vatsaa yms vaikkapa oishan se omalla tavallaan mielenkiintoinen nähdä.
Kuvaus käytännöt vaihtelevat sairaaloittain ja kaksin käytännöstä mulla ei ole mitään hajua. Vaa kysymällä tämäkin onneksi selviää.
Kommentit
Lähetä kommentti