Raskaus
Mä oon super tarkka kaikesta ja noudatan erittäin orjallisesti ravintosuosituksia ja muita. Esim en oo yhdessäkään värjännyt raskausaikana hiuksia. En lakkaa kynsiä. Ei dödöä tai hiuslakkaa. Dödöä en oo kyllä käyttänyt muutenkaan koska ei oo ollu tarvetta. Hiuslakkaa just kampauksissa mut eipä nyt oo mikään hinku alkaa erikoisempia vääntää.
Välillä ruokasuositukset aiheuttaa tuskaa, oon siis yli tarkka ja hommasin nyt itselle digitaalisen paistolämpö mittarin. Sillä saan varmistettua ruuan sisälämpötilan että se varmasti ylittää 74 astetta missä listeria tuhoutuu. Toksoplasmalle riittää 65 mut lämmitän aina yli 74 asteen jotta voin hyvillä mielin syödä. Lopetin kahvin kofeiinin takia ja juon teetä sen sijaan max 2 kuppia päivässä.
Joku voi nyt huokasta et miksi tehdä asiat vaikeaksi. No itse olen sen kategorian ihminen et en halua omalla toiminnalla aiheuttaa turhia riskejä kehittyvän lapsen terveyden suhteen. Raskaus on loppuunsa hyvin lyhyt aika ja esim salmiakkia Joni toi mulle veean sektion jälkeen heti kun sitä niin kaipasin.
Oon tarkka siisteydestä, lihan käsittelystä ja välillä Aadasta jo hyvin rasittava kun vaadin käsien pesua kotona hyvinkin usein. Jos joudun tekemään jotain missä on riski esim pesemään verisiä vaatteita. Nyt oli tällänen kun saatiin luomu vasikka kokonaisuudessaan ja se piti teurastaa. Veriset vaatteet pesin 60 asteessa ja käristin vielä jälkeen kuivurissa 70 kympissä. Vaatteita käsittelin hanskat käsissä.
Kaikki pinnat mihin joutui koskemaan desinfioidaan ammattitason kiilon pesuaineella. Lopuksi erittäin huolellinen käsien pesu. Naudassa on myös toksoplasma riski joten varovaisuus on ihan aiheellinen.
Niin luonnollisesti kun voi vaan elää tän 9kk yritän mennä, lääkkeistä vain pakolliset ja kaiken turhan pois. Vitamiinit ja omega menee päivittäin paitsi omegaa en nyt syö kun ohentaa verta. Kuhan vuotelu rauhoittuu aloitan uudestaan. En ole hippi tai muuten erityisen vihreä yms mut mulle tää on tosi tarkka juttu.
Yleensä en kommentoi muiden toimintaa mut nää tarkoituksella suosituksia rikkovat, päihteitä käyttävät ja tupakoivat "äidit" on kyllä aika pohjasakkaa mun silmissä. En ymmärrä miksi joku tieten tahtoen haluaa vaarantaa lapsen terveyden ja on niin itsekäs paske ettei pysty ajattelemaan sen lapsen parasta omien mielihalujen takia. Ennen oli ennen nykyään asioita on tutkittu ja sen myötä suosituksia on tullut.
Kukin tekee sen valinnan miten tarkkaan niitä noudattaa ja se on toki jokaisen oma asia mut minusta on turha itkeä jälkeen päin kun lapsella ilmenee jotain vaurioita oman toiminnan takia.
Elämä on täynnä valintoja ja mulla luonnollisesti lapsien terveyteen liittyvät valinnat menee kaiken edelle. Mitäpä äiti ei tekisi lapsensa eteen.

Kommentit
Lähetä kommentti