Migreeni
Siis tää on ollut riesana ihan lapsesta asti. Teini iässä paheni. Raskaana olessa myös. Veeaa kun odotin ei ollut migreeni vapaata päivää viikossa kuin ehkä se yksi. Monesti kohtaukset myös pitkittyi minkä johdosta joutui sairaalaan.
On ollut vaikka minkälaista lääkettä. Tällä hetkellä panacod ja uusimpana aivan mahtava täsmälääke imigran nenäsumute. Nenäsumute sumutetaan toiseen sieraimeen mistä limakalvon kautta imeytyy melko nopsaa. Noin 20 min meni ja kipu hävisi. Tuli kylläkin takaisin 5 tunnin päästä.
Kävin sunnuntaina hampaan poistossa. Ylä viisuri takaa lähti suhteellisen nätisti, mitä nyt puudute nousi silmään asti ja hetkellisesti en nähnytkään oikealla kunnolla. Tää poisto laukas migreenin.
Heräsin yöllä 3 aikaan kipuun. Aattelin että kokeillaanpa 1g panadolia. Ei mitään vaikutusta. Kun uudestaan 6 aikaan nousin tuntui kipu aivan järjettömältä. Mulla nyt kielto ibuprofeeniin, vain ultimaattisessa hädässä saan ottaa ja silloinkin pitää soittaa siitä eteenpäin. Meinaa nimittäin olla semi ohkasta verta tällä hetkellä.
Onneksi nykyään mulla on jääkaappissa koko ajan lasipurkki täynnävettä. Kun migreeni päällä painaa sitä niskaan sille puolelle missä kipu tuntuu. Mulla migreeni yleensä aina vasemmalla puolella. Joten niskaan isojen verisuonten kohdalla pitää ni helpottaa aina hetkeksi. Imigran toimii vähän samalla tavalla, se supistaa suonia mitkä migreenissä ovat laajentuneet.
Kohtaus maanantaina kesti sen 15 tuntia. Tällä kertaa meinas useamman kerran lentää laatta kun se kipu on niin järjetöntä. Pahinta migreenissä onkin just se huono olo yhdistettynä kipuun.
Oon miettinyt että estolääkityksen aloitusta uudestaan, mut siinä on sitten ne omat haittansa ja muutenkin tuntuu siltä että ei tee mieli syyä yhtään enempää pillereitä mitä jo muutenkin joutuu popsimaan. Maanantain virhe oli olla ottamatta panacodia vaan väkisin sinnittelin panadolin varassa. Migreeni ois tärkeä hoitaa heti kun oireet ilmaantuu. Vaa jatkossa tietää taas et ei hyövää itseään kiusata kivulla...


Kommentit
Lähetä kommentti