Klipsi

Varmaan oon sektiosta kirjoittanut ja maininnut syyt miksi steri tehtiin samalla. Aattelin nyt avautua mun kokemuksista klipseillä tehdystä sterilisaatiosta.

Eli lähtöjään sitä ei mun ikäiselle tehdä kuin painavista syistä. Mikä on omalla tavallaan epäreilua jos ihminen joka tietää ettei halua lisääntyä, ehkäsyt ei toimi yms muusta syystä sen alta 30 vuoden haluaa joutuu siitä vääntämään.

Mun kohdalla syinä oli mun kelvottomuus lisääntyä. Tarkemmin se et kohtu ei tule kestämään enään ja se miten haastava sagan raskaus oli tai ylipäänsä kaikki mun raskaudet. Kohtu on ohentunut arven kohdilta.

Omalla tavallaan harmittaa, mut toisaalta ei koska lapsiluku on täysi. On myös mukava elää ns huoletonta elämää.

Kuitenkin kohta 10kk myöhemmin listaan muutamia negatiivisia asioita.

- Mä tunnen klipsin, se aiheuttaa kipua. Sama oli kierukan kohdalla myös.

- vuotoa enemmän ja tekee kipeää

Ehkä toi kipu on se ärsyttävin noin puolet kuukaudesta tuntuu repivää polttavaa kipua mihin joutuu syömään lääkkeitä.

Vaa ohan tässä toki etunsa kuten sen helppous kun ei tarvitse muistaa otta e pillereitä, yms muita ehkäsykeinoja ja hormooniton joten ei kärsimystä niistäkään enään.


Kommentit

Suositut tekstit