Jepulis

Kiirettä. Kolmen lapsen kanssa on lähes koko ajan jotain äksöniä + 4koiraa ja kissa. Sohvallakin ois kiva istuu mut kotityöt pitää tehdä. Jännä miten kuviot muutuu kolmannen myötä. Kahden lapsen kanssa koti oli aina tip top, Kolmen kanssa (veea vaikuttaa sotkuisuuteen mahdottoman paljon) siivoaa kun vaan kerkeää.

Likaista ei siis ole, pientä tavaranpaljoutta ja ikkunat ei nyt ehkä kiillä kun se on prosessina aikaa vievää eikä näin kylmällä tee mieli turhaa tuulettaa.

Omat harrastukset ja dietin ylläpito on tosi vaikeaa kun lapset pitää kiireisenä koko ajan. Herkästi menee siihen et pupustaa leipää touhutessaan. Myös ruoka auttaa stressiin. On kiva palkita itseään.

Onhan meitä toki kaksi aikuista joista toinen käy töissä, oon tästä välillä ihan kateellinen. Haluisin jo töihin, se 8h ilman lapsia vaikka edes töissä tuntuu lomalta. En ole edelleenkään kotiäiti tyyppiä, enkä luultavasti tule koskaan olemaan. Eikä mun tarvii olla. Se ei nimittäin vaikuta mun vanhemmuuteen miltään kantilta.

Rakastan mun lapsia viihdyn heidän kanssaan kyllä. Jos rahaa ois enemmän voisin olla kotona pitempään mut kodinhoidontuki on ihan naurettava eikä sillä pärjää ellei ole säästöjä tai muuten vaan erittäin pihi. Kumpaakaan ei itseltä löydy. En tykkää säästää. Tykkään käyttää jokaisen euron minkä saan. Toki oon tässä suunnitellut säästämisen aloitusta mut ehkä noin 4 vuoden päästä?

Sagan maitoaltistus on käynnissä. Viime ke oltiin kaksilla päivä missä alkuun aloiteltiin ja koska isompia reaktioita ei tullut jatketaan nyt kotona ainakin 5 päivää. Posket on pysynyt vielä ihan ok. Hitusen kärttysempi ja puklaa herkemmin kuin ennen. Veikkaan et iho leimahtaa tässä kohta puoleen kun noi muut oireet ensin pahenee tarpeeksi.

Tää postaus on kyllä melko sekameteli soppa mut niinhän ne aina on kun pitempi väli edellisestä. Vielä kuitenkin muuan kiva juttu loppuun. Veean käytös helpotti kun Aada meni kouluun. Ei ole niin äkäinen koko ajan. Aadalla menee koulussa paremmin kuin odotettiin mikä on tosi mahtavaa.

Juhlittiin myös 10v yhdessä oloa Jonin kanssa viettämällä viikonloppu edenissä Oulussa kahdestaan. Olihan se mukava kahden kylpylässä lillua. Perjantaina Käytiin viihteellä alkoholin merkeissä mut ei sitä enään jaksa kuten ennen ja yhdeltä jo pitsa kainalossa hotelliin. Lauantai meni sit ihan selvinpäin kierrellen Oulua sähköpotkulaudalla yms muuta ja hyvät yöunet kruunasi kyllä. 

Sunnuntaina ajeltiin pitemmän kautta kotiin kun mukaan poimittiin uusi perheen jäsen Lotta. Lotta on 6v amerikankettukoira. Joka koirasta johtumattomista syistä johtui vaihtaa kotia. Hän on kyllä kivan lepposa tapaus ja hyvin pelittää metällä mitä tämän päivän perusteella voi sanoa. Kettu nimittäin sai kyllä painella satalasissa.

Mut summarum vaikka elämä nyt onkin melko hektistä ja omalla tavallaan aika kuormittavaa, en vaihtais tätä mihinkään. Pienten kanssa se on aina tälläistä mut aika menee loppuunsa hyvin nopeasti ja kaikessa on ne hyvät että huonot puolensa. Tiiän että 10v päästä kaipaan tätä aikaa varmasti jollain tavalla.

Kommentit

Suositut tekstit